Wizytówka dla każdej firmy – drukowane materiały reklamowe

Nieodłącznym elementem prowadzenia firmy jest reklama i kreowanie wizerunku. Dlatego też tak bardzo istotne są odpowiednie materiały promocyjne. Co należy o nich wiedzieć? Które z nich są właściwie obowiązkowe do stworzenia? Poniżej znajduje się kilka cennych porad dla przedsiębiorców, którzy dopiero zaczynają produkować ulotki broszury czy wizytówki.

Absolutny „must have”

Jednym z ważniejszych elementów związanych z materiałami drukowanymi są teczki ofertowe. Mogą one pomieścić różnego rodzaju inne materiały reklamowe i informacyjne, takie jak ulotki, broszury. Teczki ofertowe powinny być wykonane z papieru o większej gramaturze, tak aby były wytrzymałe i zachowywały estetyczny wygląd przed długi czas (bez zaginania się). Teczki dostępne są zwykle w jednym formacie – takim mogącym pomieścić arkusze do rozmiaru A4. Sprawa ma się zupełnie inaczej z ulotkami. Te mogą występować w nawet kilkunastu formatach i gramaturach. Wszystko w zależności od potrzeb i ilości informacji, które mają znaleźć się na materiałach. Przy projektowaniu tego typu realizacji należy pamiętać, aby nie umieszczać na nich zbyt wiele tekstu. Przejrzysta i czytelna ulotka to dobra i profesjonalna ulotka.

Wizytówka – pierwszy kontakt z firmą

Jednym z najbardziej potrzebnych materiałów reklamowo-informacyjnych są wizytówki. Mogą one być dostępne w różnych wersjach: wizytówki foliowanie – matowe lub błyszczące, z lakierem wybiórczym, ekologiczne (na szarym kartonie), z dwustronnym lub jednostronnym zadrukiem. Zdecydowanie najpopularniejszym i najbardziej korzystnym wyborem będą wizytówki foliowane. Są one stosunkowo tanie i bardzo wytrzymałe, dlatego wystarczą na bardzo długi czas. Foliowanie chroni papier i druk przed wycieraniem i różnego rodzaju uszkodzeniami. Przy zamawianiu pierwszej partii wizytówek warto dobrze przemyśleć kwestię ich nakładu. Właściwie każda drukarnia działa zgodnie z zasadą – im większa ilość, tym cena za zamówienie jest niższa. Wynika to głównie z kwestii rozmieszczenia druku na arkuszach i rozłożenia się kosztów przygotowania materiału do druku.

Metody druku wizytówek

Wizytówki foliowane mogą być produkowane w dwóch technologiach – druku cyfrowego i druku offsetowego. Ten pierwszy wchodzi w grę przy okazji małych nakładów – do 250 sztuk. Wtedy drukowanie odbywa się na mniejszych drukarkach cyfrowych, które przypominają bardziej kserokopiarkę niż profesjonalną maszyną drukarką. Druk offsetowy to już rozwiązanie dla wielonakładowych zamówień na steki i tysiące egzemplarzy.